Sammanfattning från stugan i Kollandsö

Hej

Den här veckan har gått fort och jag kan inte fatta att den redan är över. Imorgon efter frukost kommer vi att åka hemåt igen, tråkigt nog. Det har varit så avslappnande att vara här. Man har kunnat tänka bort allt och bara njuta av dagen och stunden. Trots att man inte är mer än 30 mil bort, så är det gott nog för att kunna släppa allt vad ens vardag stressar en för. Man tar dagen mer som den kommer. Nu börjar BQ jobba igen på måndag och det är verkligen jättetråkigt. Jag kommer att sakna honom jättemycket under mina 2 sista veckor av semester som jag har kvar. Förut har vi alltid sett till att ha semester samtidigt. Dock sedan Bellis började skolan, så måste man schemalägga så att hon slipper sommarfritis så mycket som möjligt.

Vad tyckte jag om vår vecka 29 i Lidköping! Häng Med så ska jag berätta!

Sammanfattning från våra dagar i Kollandsö

När jag bokade den här stugan i julas faktiskt så var det för att det var perfekt läge att ta sig till och från fler ställen. Bellis ville ju till Skara Sommarland och den här stugan ligger 5 mil från Skara Sommarland och det är godtagbart. Hade man bokat närmare Skara hade det varit dyrare att hyra stuga för en vecka. Det var också hyffsat nära till Borås så vi kunde träffa min syster. Stugan vi bott i ligger på ön Kollandsö och heter Björkesbro.

Ni kan läsa om stugan på stugknuten ➤ Stuga med 5 bäddar Kollandsö – Bjärkesbro

Plus med stugan och Kollandsö

  • Ligger toppenbra till för dagsutflykter
  • Värdparet är så gästvänliga och hjälpsamma
  • Vi fick tillgång till deras pool (vet inte om det är något de gör med alla)
  • Fräsch nyrustad stuga som ligger härligt till på landet
  • Nära till Lidköping som det finns mycket att göra
  • Besöka Läckslott och fler badstränder
  • Trevlig utflykt till Spiken Fiskehamn
  • Bra täckning på Wifi
  • Grillmöjligheter
  • Kvällsol på altan, altan är också stor
  • Bellis har älskat att få sova på loftet
  • Finns promenadmöjligheter runt om stugan
  • Vandringsleder runt om på ön
  • Finns AC inne i stugan

Minus med stugan och Kollandsö

  • Sängarna passade ej oss, legat lite sådär
  • Väljer man att boka stuga på landet går det ju åt mycket bensin
  • Litet och trångt när man diskar och lagar mat
  • Ugn saknas så man måste planera maten på ett annat sätt

Svalnäsbadet och Spiken var favoriter

När jag läste om Kållandsö så läste jag om Spiken och Svalnäsbadet att det var omtalat och populärt. Jag måste säga att jag måste instämma i det också för det var jättehärliga utflykter båda två. Spiken gav ju den där härliga sommarkänslan man alltid vill känna på sommaren. Som jag brukar säga, det ger en känsla av Saltkråkan. Svalnäsbadet låg en liten bit bort och man trodde först att man hade kört fel. När det sedan stod ”Välkommen till Svalnäsbadet” insåg man att man hade kommit rätt, bara en kort promenad genom skogen från parkeringen. Där möttes man av en otroligt vacker sandstrand vid Grekland typ.

Läs mer om vår dag vid Spiken Fiskehamn och vid Svalnäsbadet här ➤ Spiken och Svalnäsbadet – Lidköping

Skara Sommarland en dag att minnas

När väderprognosen visade sol så åkte vi en av dagarna till Skara Sommarland. Det var kallt i luften men soligt väder, dock visade prognosen lite regn. Det var, som sagt, 5 mil till Skara Sommarland och vi åkte tidigt så vi kom dit strax efter de öppnat för dagen. Vi började med karusellerna och jag tycker att Skara har ett bra utbud med karuseller som lockar barn i alla åldrar. När vi ätit sen lunch så entrade vi sedan vattenlandet och där var ju allt folk, kändes det som. Vattenlandet var så mycket större än man trodde och det var det bättre vattenlandet vi varit på måste jag nog säga.

Ni kan läsa om vår dag på Skara Sommarland här ➤ Nu var det dags för Skara Sommarland

Övriga utflykter vi gjorde under vår vecka på Kollandsö i Lidköping.

Läs om dem nedan

Videoklipp från Skara Sommarland

✓ O.B.S! Om du inte kan kommentera hos mig, det löser vi på mindre än 1 sekund!

Om wordpress frågar efter att du ska logga in när du ska kommentera hos mig så känner den av att du har google-konto eller tidigare använt wordpress med den mailadressen. Då vill wordpress att du loggar in på det kontot. För att det ska gå smidigt går du bara tillbaka till min blogg. Du går tillbaka till kommentarsfältet. Använd en mail som inte varit registrerad på google eller wordpress. Har du ingen annan mailadress så hitta på en bara. När du skriver en annan mailadress i kommentarfältet så kommer det att gå att kommentera. Då frågar inte wordpress efter inloggning.

GODKÄND AV VIKTVÄKTARNA: Jag har fått godkänt och tillåtelse av viktväktarna att lägga ut deras recept på bloggen!

10 reaktioner till “Sammanfattning från stugan i Kollandsö

  1. Vilken härlig semester ni hade, såg verkligen mysigt och lugnt ut. Kul att Bellis fick vara på Skara Sommarland en dag. Hon ser ut att ha jätteroligt och stugan låter härlig 😍

    Gilla

  2. ja så va det jämt när de va små .
    nu jobbar alla mina tre i år jösses Felicia bara tre veck men ändå
    va mysigt ni verkar ha haft
    S börjar med i morg efter fyra veck som bara flög iväg

    Gilla

  3. Vilken härlig vecka ni fick med mycket variation på underhållning. Känns som ni valde rätt plats för stuga. Tar man för nära själva attraktionerna så blir det så mycke spring runt om kring där man bor. Så jag tror att landet get än mer lugn när man kommit tillbaka till stugan.
    Men va skönt att ni fick en sådan toppen vecka tillsammans.
    Hoppas att resan hem gick bra.

    Gilla

  4. Så härlig eran vecka har varit! Det här att kunna släppa allt som stressar en i vardagen, och njuta av dagen och stunden – det är semester det. Svalnäsbadet låter som något jag vill besöka.

    Gilla

  5. Så himla mysigt ni har haft det. Stugan ser riktigt trevlig ut. Tråkigt att ni bara har två veckor tillsammans men det är ju bättre än att gå helt om varandra.

    Gilla

  6. Vad härligt att ni har haft en bra semester var mycket plus med den stugan vilket är toppen 🙂 tråkigt med några minus jobbigt när sängarna inte känns sköna

    Gilla

  7. Ni hann ju med så mycket på er semester. Tänkte aldrig på att ni bodde på samma ställe och gjorde dagsutflykter bara. Ni har verkligen haft en toppensemester. Med barn är det verkligen ett pusslande. Man vill ju att de ska få ett så långt sommarlov det bara går.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.